Metoda WebQuest, choć bywa stosowana na poziomie edukacji podstawowej/ogólnokształcącej, bardzo sporadycznie wykorzystywana jest na poziomie edukacji zawodowej/technicznej choć narzędzia te są wysoce adekwatne również do sektora VET-ich zastosowanie pozwala dostosować metody nauczania do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.
Aktualnie pracodawcy oczekują od pracowników nie tylko szerokiej wiedzy branżowej, ale również rozbudowanych kompetencji społecznych. Programy nauczania obowiązujące w edukacji zawodowej/technicznej skoncentrowane są głównie na wykształceniu wśród uczniów twardych kwalifikacji i umiejętności zawodowych/technicznych. Współczesny rynek pracy od absolwentów tego typu szkół oczekuje również tzw. „kompetencji miękkich” a więc zestawu cech, umiejętności i postaw pozwalających realizować zadania zawodowe na efektywnym poziomie. WebQuesty pozwalają wykształcić u uczniów kompetencje miękkie/społeczne oczekiwane przez przyszłych pracodawców takie jak komunikacyjna, rozwiązywanie konfliktów, praca w zespole, motywowanie, adaptacja społeczna, praca pod presją, negocjacyjne, asertywność, zrządzanie czasem, kreatywność, zdolność współpracy, ukierunkowanie na rozwiązywanie problemów które aktualnie w niewielkim stopniu kształtowane są w trakcie realizacji podstawy programowej przez kadrę pedagogiczną szkół zawodowych/technicznych wykorzystującą tradycyjne metody nauczania. Wdrożenie w instytucjach edukacyjnych na poziomie edukacji zawodowej/technicznej tej metody pozwoli przejść na edukację cyfrową odpowiadającą na wyzwania XXI wieku.